Należy dobrze wszystko przemyśleć, żeby programy lojalnościowe były skuteczne i już na początku nie odstraszyły klientów

Posiadanie stałych klientów jest marzeniem każdego usługodawcy. Weźmy pod uwagę gabinety fryzjerskie, a przekonamy się, że powyższe stwierdzenie jest prawdziwe.

Włosy raz obcięte po 3 tygodniach odrastają i powtórnie trzeba udać się do fryzjerki. Dlatego właścicieli gabinetów pragną, aby panie po trzydziestce przyzwyczaiły się do jednego miejsca, w którym także pofarbują sobie włosy i zrobią trwałą ondulację. Rewelacyjnym sposobem na osiągnięcie tego celu bywa zaangażowanie fryzjerki, która umie łatwo nawiązywać nowe znajomości. Programy lojalnościowe (kliknij)

wejdź po więcej

Autor: Michael Coghlan
Źródło: http://www.flickr.com

bywają następnym krokiem do tego, aby usługobiorca nie zmienił wizytowanego lokalu. Jednym z najprostszych rozwiązań jest na przykład wprowadzenie kart rabatowych, które świetnie znamy z zakupów w sklepach wielkopowierzchniowych. Ich naczelna zasada jest w miarę prosta do sformułowania: za każdą wizytę lub dokonanie sprawunków klient (kliknij tu) otrzymuje punkty, które w późniejszym czasie będzie mógł wykorzystać i zapłacić mniej np. za co piąte strzyżenie albo za często nabywane towary.

W podobny sposób postępują reprezentanci innych branż. Programy lojalnościowe oferują zarówno operatorzy telewizji cyfrowej, jak i telefonii komórkowej. Konkurencja w tych branżach pozostaje w miarę spora, więc o klienta należy walczyć i zaoferować coś ekstra. Niższy abonament lub dodatkowe minuty na konwersacje ze znajomymi to tylko niektóre chwyty marketingowe, jakimi posługują się przedsiębiorstwa telekomunikacyjne. Niekiedy można także dostać darmowe wejściówki do kina, a nawet na pływalnię.

Programy lojalnościowe będą efektywnie funkcjonowały, jeżeli klient (zweryfikuj u źródła) uzna, że konkretny upust rzeczywiście przynosi mu profity. Specjaliści od reklamy i promocji już jakiś czas temu tak przyzwyczaili członków naszego społeczeństwa do wszelkiego rodzaju bonifikat, że dzisiaj praktycznie każdy usługobiorca zaczyna powoli zastanawiać się nad ewentualnymi korzyściami dla siebie, jeżeli w sklepie otrzymuje kolejną kartę rabatową. I co najistotniejsze, potrafi w wielu przypadkach najzwyczajniej odmówić wzięcia takiej karty. A przy okazji warto wspomnieć, że wyżej omówione programy nie zawsze wystarczą, ponieważ jak klient rozczaruje się nieplanowanym podwyższeniem abonamentu, to od szybkiej rezygnacji z usługi już nic go nie powstrzyma.