Zanim zima rozpocznie się na dobre należy zadbać o samochód

W Polsce nie ma obowiązku wymiany letniego ogumienia na zimowe, mimo iż w wielu krajach Europy taki nakaz funkcjonuje. Nie zmienia to jednak faktu, że z chwilą nadejścia zimowych dni, do warsztatów wulkanizacyjnych ustawiają się długie kolejki właścicieli samochodów chcących wymienić opony letnie na zimowe.

Pierścienie zabezpieczające
Zmiana opon letnich musi łączyć się ze sprawdzeniem ich stanu technicznego, prawidłową konserwacją oraz ochroną miejsca przechowywania. Przed zamontowaniem opon zimowych, także trzeba się im gruntownie przyjrzeć.

Czy masz chęć dowiedzieć się czegoś świeżego na przedstawiany wątek? Jeśli tak, to idealnie, ponieważ ta niezła witryna (hurtopony.pl/) na pewno również Cię zafascynuje.

Szczególną uwagę zwrócić należy na głębokość bieżnika.

Zbyt płytki bieżnik obniża przyczepność i kontrolę nad pojazdem. W naszym kraju mamy przepisy, które wyraźnie mówią, że wysokość bieżnika nie powinna być mniejsza niż 1,6 mm. Fachowcy zalecają jednak wizytę u wulkanizatora, gdy bieżnik ma wysokość minimalną 4 mm, gdyż w zimie jazda samochodem poniżej takiej wartości może przynieść przykre konsekwencje.

W samochodach ciężarowych montaż ogumienia, jest czynnością nieco bardziej skomplikowaną, która musi być wykonywana przez wykwalifikowane osoby. Podczas tego typu operacji konieczny jest bowiem profesjonalny sprzęt – np. narzędzia przykręcające pierścienie zabezpieczające (http://www.poldannet.pl/pl/page/siatki-asekuracyjne-zabezpieczajace.html) – pierścienie do uszczelniania.

Koła są narażone na duże przeciążenia, w związku z czym nieodpowiednio przykręcone mogą odpaść w czasie jazdy. Nie możemy również przymocować ich zbyt mocno. Przy przeprowadzaniu tego typu prac samochód powinien być podniesiony i umocowany w bezpieczny sposób, a przykręcanie kół powinno przebiegać precyzyjnie i zgodnie z zaleceniami producenta.

Trzeba także zainteresować się, czy opony nie mają niełatwo dostrzegalnych uszkodzeń na bokach, czy powierzchni samego bieżnika. Przed założeniem opon wskazane jest przeprowadzić ich wyważenie oraz kontrolę ciśnienia, albowiem źle wyważone, spowodują, że zaczniemy odczuwać wibracje na kierownicy. Niełatwo będzie zapanować nad samochodem . Zwróćmy też uwagę na stan wentyli – guma się starzeje i wentyle co pewien czas wymagają wymiany.