Czy tradycyjne plakaty przeszły do lamusa? – nowoczesna forma klasycznej reklamy

We wcześniejszych czasach jedyną skuteczną formę reklamy stanowił plakat. Były one rozprowadzane po całej okolicy i zwracały na siebie uwagę ludzi, gwarantując powodzenie reklamowanej marki czy usługi.

We współczesnych czasach na mieście widzi się coraz mniej reklam tego rodzaju – więcej . Zostały one zastąpione przez nowatorskie elementy, takie jak Internet czy telewizja. Czy plakaty rzeczywiście poszły w niepamięć i zniknęły z naszego życia?
Przy pomocy systemu Gekko uzyskamy ciekawy efekt dekoracyjny w przestrzeni biurowej

Autor: RuckZuck
Źródło: RuckZuck

Chociaż papierowe plakaty najwidoczniej znikają z naszego świata, na ich miejsce przychodzą ich nowoczesne odpowiedniki. Zalicza się do nich np. telebimy, internetowe banery reklamowe czy wręczane na ulicach ulotki. Można wręcz powiedzieć, że cała współczesna reklama opiera się na jednej, podstawowej formie, jaką jest plakat – stojaki na plakaty -. Jest to skuteczny i sprawdzony wzorzec z przeszłości, którego działanie próbują otrzymać dzisiejsi spece od reklamy – troszkę go przy unowocześniając i dopasowując do naszych czasów.

Należy tylko przyjrzeć się współczesnym formom reklamy, takim jak baner Toruń – oceń – internetowy czy telebim, by zauważyć, że ich forma bardzo przypomina klasyczne różnorodne plakaty. Jest tylko dostępny w cyfrowej formie, która przyciąga spojrzenia odbiorców i zdaje się być dla nich bardziej interesująca wizualnie. Można wręcz pokusić się o stwierdzenie, że cała współczesna reklama jest tylko unowocześnieniem dawnego plakatu – dopasowaniem starego, działającego pomysłu do nowych czasów.

W tym wypadku stwierdzenie mówiące, że plakaty poszły w zapomnienie, staje się zupełnie nieprawdziwe. Plakat to wciąż żyjący rodzaj reklamy – odznacza się on tylko inną zewnętrzną formą.