Jak można nazwać billboardy i w których miejscach najbardziej korzystnie się sprawdzają? Czy są efektywne?

Bezsprzecznie niewiele osób wie, że historia billboardu pochodzi już dziewiętnastego wieku. Chociaż w obecnych czasach tego typu nazwa zarezerwowana jest dla dużych tablic reklamowych, to z pewnością po pierwsze nazywano nią również zwyczajne plakaty.

Do znanych artystów billboardów z dawnych czasów można zaklasyfikować Leonetto Capielo, Alfons Mucha czy Jan Lewitt. Kiedyś reklamy plakatowe to była niezaprzeczalna sztuka, teraz są bardziej komercyjne. W ten sposób poszukiwanie innowacyjnych form promocji sprawiło zwiększenie ich powierzchni.

reklama zewnętrzna

Autor: manhhai
Źródło: http://www.flickr.com

Teraz tego typu wielkie podświetlane tablice z plakatami mogą osiągać powierzchnię nawet trzystu metrów kwadratowych. Tego typu billboardy określamy megaboardami (takie jak na przykład: polecana strona www. Z racji swoich rozmiarów umieszczane są na budynkach lub specjalnych słupach.

Ciągle masz duże kłopoty ze znalezieniem dobrej oferty? Nie martw się – sprawdź te propozycje, one na pewno Cię nie zawiodą.

Billboardy więc, jak reklamy na zewnątrz stały się w taki sposób koniecznym elementem krajobrazu ogromnych metropolii. Powszechność więc reklamy zewnętrznej (billboardy to) i liczba wszystkich jej form sprowadza się do tego, że bitwa o to, żeby się wybić i zdobyć uwagę przechodniów jest znacznie większa. Dzięki temu posiadamy coraz bardziej innowacyjne rozwiązania, stosowane przez jej twórców. Efektywność nie zawsze jednakże charakteryzuje wysublimowane wzornictwo czy oryginalne slogany. Czasami efekt osiąga się przez duży rozmiar. Tego typu przypadkiem jest zapewne największy obecnie istniejący billboard na świecie.

Umieszczona w Kuwejcie reklama zewnętrzna ma powierzchnię 11 760 metrów kwadratowych. Na pewno sprawia wspaniałe wrażenie, jednak jak by wyglądały nasze miejscowości, gdyby tego typu giganty wszystko zakryły? W ostatnich latach coraz większą sławę zyskują reklamy świetlne. Ulice wielkich miast bowiem nie zasypiają nocą, jest więc możliwość, aby pokazać swój produkt. Promocja (zobacz pozycjonowanie) nocna to docieranie do potencjalnych klientów podczas, gdy niepodświetlane znaki są po prostu niedostrzegalne. W większości wypadków korzystają z tej formy reklamy kluby nocne, bary i inne lokale, które funkcjonują po zmierzchu. Wykorzystują ją jednak również sklepy, które czynne są tylko do wczesnych godzin wieczornych.