Jak odszukać antidotum do wypracowania fantastycznej reklamy?

Trudno precyzyjnie określić, kiedy zrodziła się na świecie reklama po raz pierwszy ale bez wątpienia stała się ona „dźwignią handlu”. Reklama zmienia się równolegle z postępem cywilizacji. Obecnie, ludzie od marketingu reklamy wykorzystują istniejące narzędzia, jakimi są radiofonia, przekaz telewizyjny, internet a także różnego typu promocję zewnętrzną.

Reklama na ulicach

Autor: Daniel Oines
Źródło: http://www.flickr.com
Przeciętny obywatel mijając billboardy oczywiście nie ma świadomości, że wystarczy tylko 0,04 sekundy, aby reklama zadziałała na jego ukrytą świadomość. Centralny system nerwowy odbiera na takie krótkie obrazy ale ich nie przetwarza a jedynie rejestruje.

Okazuje się również, że istota ludzka absorbuje wielokroć więcej obrazów i sygnałów dźwiękowych niż mu się faktycznie wydaje a zasadnicza ich część zapisywana jest właśnie w ukrytą świadomość. Tę wiedzę wykorzystuje w bilbordzie, którego zasadniczą cechą jest fakt, że musi on zapisać swój przekaz w pośpiechu ponieważ rejestrującymi odbiór są najczęściej ludzie przemieszczający się przede wszystkim w środkach komunikacyjnych. Utrwalone w mózgu informacje, wydobywane zostają kiedy sprzyjają ku temu odpowiednie okoliczności. Klienci nie są świadomi tego, iż w trakcie kupowania dobór produktów ma związek z reklamą. Podatność konsumentów nieustannie ewoluuje. W związku z tym reklama wizualna nie może bazować na niezmiennych sprawdzonych rozwiązaniach, gdyż będzie niezauważalna.

Dlatego ludzie od reklamy muszą stosować coraz to bardziej nowatorskie metody wpływania. W tym konkretnym przypadku, aby billboard Rzeszów promujący był efektywniejszy powinien oddziaływać przede wszystkim na sferę emocjonalną, poprzez przekazy oddziałujące na podświadomość takie jak symbole plastyczne, barwy, znaki graficzne. Przekazy niewerbalne to swoisty kanał komunikacyjny trafiający wprost do podświadomości odbiorców. Nieocenioną zaletą reklamy zewnętrznej jest to, że emitowane za pomocą zmysłu wzroku przekazy trafiają do podświadomości. Klient wręcz nie ma potrzeby szczególnie koncentrować swojej uwagi na symbolu plastycznym a mimo to jest on utrwalany przez mózg.