Systematyczna kontrola staje się obowiązkowa we wszystkich aspektach ludzkiej działalności, a zwłaszcza w handlu

Prowadzenie osiedlowego supersamu bywa dzisiaj niekłamanym wyzwaniem. Zatrudnienie fachowej i przyjaznej klientom załogi, znalezienie, a potem oferowanie dobrze sprzedającego się produktu czy pozostawanie konkurencyjnym na rynku, to tylko niektóre z nich. Uwzględniając fakt, że nie wyczerpiemy zagadnienia w całości, przypatrzmy się się z bliska takim dwóm wyselekcjonowanym zagwozdkom, jak ocena dostawców i testy konsumenckie. Z jednej strony zajmiemy się kontrolą poziomu jakości towaru, a z drugiej ocenimy poziom zadowolenia wszystkich kupujących w naszym sklepie.

Dostawca

Autor: Raphael Desrosiers
Źródło: http://www.flickr.com
Selekcja dostawców staje się istotny, zwłaszcza wtedy, gdy nasz sklep jest ogromny i programowo ma za zadanie proponować artykuły wielu wytwórców. Postawienie na jakość i punktualność zaopatrzenia zdaje się być tak bezdyskusyjne, jak prawidła fizyki obowiązujące we wszechświecie. Ocena dostawców (wejdź na stronę) możne stać się częścią bądź całością zadań jednego z naszych podwładnych. Od takiej osoby będzie oczekiwać się odpowiedzialności oraz perfekcyjnie opanowanych umiejętności interpersonalnych. Konieczna jest także pedanteria, biegłość w obsłudze laptopa i oprogramowania wykorzystywanego w biurze, a także umiejętność raportowania. Wyniki przeprowadzonej oceny staną się niezwykle cenne dla prezesów i być może staną się bodźcem do zmiany dostawców.

Testy konsumenckie nie są zarezerwowane tylko dla wytwórców, którzy są w stanie w ten sposób poznać opinię o towarach wprowadzanych na rynek. W naszym przypadku możemy na przykład ocenić owocność przeprowadzonej kampanii reklamowej lub sprawdzić, jak klienci reagują na nowe logo. Bez reklamy naprawdę trudno pokonać konkurencję. Realizację takiego niemalże wojskowego zadania warto powierzyć profesjonalnej agencji reklamowej, która również może przeprowadzić dla nas testy konsumenckie (zobacz propozycje). W przypadku rzeczonych testów do wyboru będzie wersja internetowa albo dyplomowany pracownik agencji wykona osobiście lub telefonicznie sondy wśród naszych klientów. Oczywiście ta druga możliwość wymaga wyższych środków finansowych.

W obydwu opracowanych zagadnieniach niezwykle ważna staje się wytrwałość w działaniu. Tylko w takim wypadku butik na szansę odnieść sukces i w ten sposób zdeklasować konkurencję.