Systemy transportowe

Kruszywa to jeden z przewodnich elementów konstrukcyjnych. Tworzą podstawowy składnik mieszanek mineralnych, mineralno-asfaltowych, zapraw oraz betonów towarowych czy drogowych. Mogą być stosowane na najbardziej strategicznych i ważnych budowach, takich jak autostrady, lotniska a także dotrzymującym ich towarzystwa obiektach inżynieryjnych, np. wiaduktach.

Gatunkowość użytego materiału ma decydujące znaczenie na takie cechy elementów konstrukcyjnych jak: niezawodność, odporność na temperaturę, porowatość. Dobranie kruszywa o odpowiedniej barwie do warstw wierzchnich nawierzchni drogowych, jest w stanie także znacząco przyczynić się do bezpiecznej jazdy poruszających się po niej pojazdów, zwłaszcza nocą.

Ożywienie tej gałęzi przemysłu spowodowany jest przede wszystkim sytuacją w budownictwie, będącym najważniejszym z odbiorców kruszyw. Piaski i żwiry mają zastosowanie bowiem nie tylko do uzyskania zapraw murarskich, czy podsypek, ale również jako komponenty szerokiej gamy produktów chemii budowlanej.

Ciężarówka, transport

Autor: Barry Lewis
Źródło: http://www.flickr.com

Do transportowania kruszyw, nierzadko na niedużych odległościach, znajdują zastosowanie przenośniki śrubowe PROMUS. Wśród nich największym powodzeniem cieszą się przenośniki poziome z obracającym się wałem tudzież poziome, z obracającą się rurą. Dzięki nim, praca staje się wyraźnie szybsza, zaś produkcja – tańsza i wydajniejsza.Podajniki, np. przenośnikami łańcuchowymi, są używane samodzielnie lub jako część linii produkcyjnej, dlatego znajdują zastosowanie w wielu dziedzinach gospodarki.

Główne plusy przenośników łańcuchowych to:* możność transportu towaru pod niewielkim kątem,* ciche i niezawodne działanie,* transport szerokich materiałów,* prosta konstrukcja.

Urządzenia są całkowicie zmechanizowane w związku z czym cechują się wysokim poziomem niezawodności. Fakt ten sprawia, że są jednym z najważniejszych elementów w dziedzinie logistyki produkcji, zarówno w środowisku produkcyjnym oraz magazynowym.