W jaki sposób obecnie oferowane narzędzia Google wpływają na usługi tego internetowego giganta.

Współczesny świat, oparty na internecie, wymaga naprawdę szybkiej dostępności do informacji. Dlatego też Google w swojej wyszukiwarce cały czas szuka coraz to nowych rozwiązań, jakie mogłyby pomóc w jeszcze lepszym i bardziej dopasowanym prezentowaniu wyników. W ciągu ostatnich lat pojawiło się szereg zmian, które miały za zadanie prezentację serwisów jak najbardziej odpowiadających oczekiwaniom szukających. Lecz również użytkownicy sieci mają coraz większą świadomość tego, jakich informacji będą potrzebować, i zaczynają wprowadzać coraz precyzyjniejsze zapytania. Jak twierdzi samo Google, każdego dnia około piętnastu procent wszystkich zapytań, które się pojawiają, są całkowicie nowe. A jeżeli nie są znane, to wyszukiwarka w jakiś sposób musi dać sobie z nimi radę i dopasować do nich wartościowe, spełniające warunki strony. Do tego celu Google ma różnorodne mechanizmy, a w ostatnim czasie coraz częściej wykorzystywany jest RankBrain, będący formą sztucznej inteligencji. -> Ten algorytm został opracowany przed rokiem i od tego czasu zdążył już pokazać swoją bardzo dużą skuteczność. Bez przerwy sprawdza on nowe hasła które pojawiają się pierwszy raz, sprowadzając je do matematycznych jednostek zwanych wektorami. Jeżeli ktoś wprowadzi hasło, które nie było do tej pory znane, to RankBrain przy pomocy sztucznej inteligencji odnajduje zwroty mające podobne znaczenie i dzięki temu daje znacznie lepszą filtrację wyników.

RankBrain

Autor: Bitterroot
Źródło: http://www.flickr.com
Dużo zmian pojawia się także w obszarze wyświetlania reklam dla końcowych odbiorców, a przecież to właśnie na reklamach zarabia w pierwszej kolejności wyszukiwarka. Nowoczesne algorytmy coraz lepiej dopasowują treść reklamowych boksów do treści na stronie, na której są one umieszczone, lecz również do preferencji danego użytkownika. Dzięki temu kierować mu można oferty, jakimi może być potencjalnie zainteresowany. Od niedawna Google uruchomiło kolejną usługę w tym obszarze, to znaczy Customer Match. -> https://www.artefakt.pl/blog/sem/customer-match-czyli-docieraj-do-uzytkownikow-ktorzy-podali-ci-swoje-adresy-mailowe (-> https://www.artefakt.pl/blog/sem/customer-match-czyli-docieraj-do-uzytkownikow-ktorzy-podali-ci-swoje-adresy-mailowe)-> Polega ona na emisji różnych reklam na podstawie adresów mailowych, które zostawili klienci w najważniejszych usługach Google, czyli Gmail, YouTube oraz wyszukiwarce. W chwili, kiedy poszukują oni jakiś produktów czy informacji można dotrzeć do nich z reklamą, i to reklamą bardzo dobrze dopasowaną. Dzięki temu można tworzyć zaawansowane kampanie reklamowe, jakie skierowane będą do ściśle określonej grupy klientów. -> (https://artefakt.pl/blog/seo/google-potwierdza-najwazniejsze-czynniki-rankingowe ) (-> (https://artefakt.pl/blog/seo/google-potwierdza-najwazniejsze-czynniki-rankingowe ))

Takie działania mają wiele ważnych zalet. Przede wszystkim kierowane są one do klientów, jakich się już poznało, a nie zupełnie przypadkowych osób. Tym sposobem budować lojalność swojej marki, a jednocześnie próbować zachęcić do ponownych zakupów.